Toata lumea a auzit de ADAC si de celebrele testari anvelope de iarna, de vara sau all seasons. Cei de la ADAC sunt recunoscuti la nivel mondial pentru testarile de anvelope facute cu subiectivitate.
12 saptamani, 800 de anvelope testate
Timp de 3 luni inginerii au testat 800 de anvelope pe pistele din Italia si Finlanda. Ce urmaresc prin acete teste? Sa descopere comportamentul anvelopelor pe diferite tipuri de asfalt si in diferite conditii.
Pentru noi, consumatori, aceste testari de anvelope sunt raspunsuri la intrebari de genul “Care este cea mai buna anvelopa?”, “Care este cea mai sigura anvelopa?”, “Ce marca de anvelope sa cumpar?” , “Anvelope scumpe sau ieftine?” etc.
In timp ce fac testari de anvelope inginerii de la ADAC evalueaza fiecare aspect important:
- aderenta anvelopei pe suprafata uscata, umeda si zapada
- distanta de franare pe tipuri de carosabil
- stabilitatea masinii la viraje
- experienta soferului la viraj si franare
- nivel de zgomot
- uzura
Peste 400 de anvelope sunt schimbate intr-o singură zi
Personal, mi se pare foarte mult, chiar foarte mult. Echipa are avantajul experientei din anii trecuti, organizarea testelor fiind solicitanta si complexa: se testeaza anvelope, se fac masuratori, se schimba anvelope, se publica teste etc … O nebunie, dar o frumoasa si folositoare.
Testari anvelope cu rezultate impartiale
Este bine ca exista astfel de teste impartiale. Ceea ce scriu producătorii pe anvelopa trebuie să se confirme la testele facute. De multe ori, surprizele neplacute ne-au adus lamuririle de care aveam nevoie inainte de a face achizitii de anvelope. Au fost si teste care au depasit specficatiile producatorilor si asta si un lucru minunat. Cand alegi intre anvelope ieftine si anvelope scumpe, astfel de teste vin sa iti explice si de ce tehnologie are un pret. Stii ce nu are pret? Viata ta! Siguranta ta la volan!
Scor mare = anvelopa buna
Cu cat scorul anvelopei este mai mare, cu atat anvelopa este mai buna. Acum conteaza si cat de mult si des folosind masina. Daca nu conduci zi de zi si pe distante lungi, este de inteles ca nu vrei sa investesti in anvelope scumpe. Daca insa conduci zi de zi, la traficul existent, iti recomand sa alegi o anvelopa din categoria middle sau top.