Cele mai bune autoturisme hibride noi ale anilor 2023 și 2024

Să recunoaștem, SUV-urile pot să nu ofere aceeași plăcere în condus ca un automobil echivalent, dar aceste vehicule înalte și grele cu hayon la înălțime sunt cu siguranță mult mai ușor de utilizat atunci când trebuie să transportăm pasageri și bagaje în același timp. Este o alegere inteligentă, chiar dacă nu este una extrem de interesantă. Dar nu ar trebui ca viața să ofere puțină emoție din când în când?

Da, ar trebui, iar centrul de greutate mai scăzut și greutatea adesea mai mică a unui hatchback oferă acestor vehicule o dinamică de condus care, în general, depășește cea a unui SUV echivalent. Această emoție adăugată este disponibilă în multe forme, de la ușor la intens. Un Chevrolet Bolt, de exemplu, pune accent pe eficiență mai presus de orice altceva, chiar dacă bateria sa de montare scăzută face ca acest EV cu emblema bow-tie să fie surprinzător de distractiv de condus.

Pe de altă parte, un hatchback precum Honda Civic Type R, care a câștigat premiul 10Best, este la fel de palpitant de condus ca unele dintre cele mai bune mașini sport ale zilelor noastre, cu abilitatea de a transporta trei pasageri de talie mare și bagajele lor în același timp.

Într-un fel, orice hatchback este un vehicul pe care editorii noștri îl susțin. Grație testelor noastre, însă, hatchback-urile de pe lista noastră de alegeri ale editorilor pentru 2023 sunt cele care reprezintă cele mai bune exemple moderne ale acestui stil de caroserie.

Iată cele mai bune hatchback-uri:

Subcompacta: Kia Rio
Kia Rio este o mașină bună la prețul ei. Disponibilă atât ca sedan cu patru uși, cât și ca hatchback cu cinci uși, Rio oferă transport simplu, dar cu o eficiență impresionantă în oraș și pe autostradă. Mulți dintre competitorii săi, cum ar fi Chevy Sonic, Honda Fit și Toyota Yaris, au fost înlocuiți de crossovere mai mari și mai scumpe, dar Rio nu a fost, și este una dintre cele mai bune modele subcompacte rămase pe piață astăzi.

Puterea vine de la un motor în linie cu patru cilindri, cu o putere de 120 cai putere, conectat la o transmisie continuu variabilă. Lipsa de putere a lui Rio poate face din amenzile pentru viteza urbană o legendă, dar merită un fel de recunoaștere pentru suspensia bine ajustată. Ca una dintre cele mai ieftine mașini vândute astăzi, echipamentul standard al lui Rio îl face o alegere tentantă, iar prețul scăzut îl face o alegere evidentă în piața de sub 20.000 de dolari.

Compact: Honda Civic
De decenii, Honda Civic oferă cumpărătorilor cu buget redus o mașină compactă care îi face să se simtă deștepți pentru că sunt chibzuiți. Cea mai recentă generație, inclusiv modelul 2023, continuă această tradiție și merge mai departe, oferind o tapițerie interioară elegantă și mai multe funcții care până nu demult erau considerate luxuri. Sunt disponibile stilurile de caroserie sedan și hatchback, iar puteți alege dintr-un cartet de motoare cu patru cilindri și două transmisii – o transmisie variabilă continuă (CVT) sau o transmisie manuală cu șase viteze.

Toate modelele vin cu un sistem infotainment cu ecran tactil și o listă generoasă de funcții de asistentă pentru șofer, cu mai multe opțiuni dorite disponibile în întreaga gamă. Combinația Civicului de valoare, eficiență, rafinament și maniere de drum îl fac o alegere evidentă, chiar și în comparație cu rivalii, la fel de respectați, cum ar fi Hyundai Elantra, Mazda 3 și Toyota Corolla. Pur și simplu, este o mașină excelentă la un preț excelent, ceea ce o face un candidat ideal pentru premiul nostru 10Best.

Compactă: Mazda 3
Deși are prețuri similare cu alte compacte, Mazda 3 din 2023 aspiră să concureze cu mașini mai premium – și în multe feluri chiar o face. Mazda 3 este disponibilă atât ca sedan, cât și ca hatchback, ambele la fel de frumoase și manevrabile. Sunt oferite două motorizări cu patru cilindri, inclusiv un turbo energic, și puteți chiar să aveți tracțiune integrală dacă doriți – cu toate acestea, va trebui să renunțați la excelentul manual cu șase trepte.

Alte compacte, cum ar fi Honda Civic, Toyota Corolla și Volkswagen Jetta, ar putea părea mai practice sau mai cunoscute, dar Mazda 3 este făcută pentru acei cumpărători care apreciază experiența de conducere satisfăcătoare și caută materiale interioare premium în mașina lor mică.

Compact: Toyota Prius
Toyota Prius hatchback își schimbă complet imaginea și intră în a cincea generație în 2023. După ce a fost cel mai urât automobil de pe piață, Prius-ul s-a metamorfozat într-un fluture superb. Noul automobil oferă până la 196 de cai putere, cel mai mare număr de cai putere vreodată oferit de un Prius. Toyota estimează că modelul cu tracțiune față și 194 de cai putere va atinge un consum combinat de combustibil de până la 57 mpg, cel mai bun număr atins de un Prius.

O cabină complet reproiectată aduce o abordare mai tradițională în ceea ce privește designul din partea șoferului, cu ecrane mai mari și mai multe dotări, inclusiv scaune încălzite pentru pasagerii din spate. Noul Prius are o linie a acoperișului joasă, o poziție așezată scăzut și o postură largă care îl transformă într-un automobil deosebit și plin de stil.

Toyota, compania care a inițiat mișcarea hibridă, are acum rivali pe piață, inclusiv automobile precum Hyundai Elantra Hybrid, Corolla Hybrid produsă tot de Toyota și mai multe SUV-uri hibride.

Sport Compact: Honda Civic Type R
Stilul noului Honda Civic Type R din 2023 este mai sobru decât cel al predecesorului său cu design spectaculos, dar asta nu îl împiedică să fie mai palpitant la condus. Disponibil doar ca hatchback, Civic Type R este creat pe baza modelului Civic al celei de-a 11-a generații, care este revizuit separat. Noul Civic Type R din generația curentă folosește același motor turbo de patru cilindri ca modelul anterior, însă cu o putere mai mare, de 315 cai putere și un cuplu de 310 lb-ft.

Transmisia manuală cu 6 trepte a modelelor Type R cu tracțiune față a fost, de asemenea, îmbunătățită pentru a face față creșterii de putere, iar Honda a îmbunătățit răcirea frânelor pentru a ajuta la manevrarea pe pista de curse. Noul CTR este fabricat în Japonia, cu o motorizare din Ohio, dar este distractiv de condus oriunde între aceste două state. Am fost atât de impresionați de noul Civic Type R încât l-am inclus în lista noastră de cele mai bune 10 mașini din 2023.

Sport Compact: Toyota GR Corolla
Toyota a lăsat divizia sa de mașini de performanță, Gazoo Racing, să aplice tratamentul de tuning hatchback-ului compact Corolla. Și ce bine au lucrat: rezultatul final este GR Corolla 2023. Este un mic terorist, iar atitudinea și performanța acestui hatchback l-au adus pe lista noastră cu cele mai bune 10 mașini din 2023.

Toyota a lansat deja o versiune GR-tuned a mașinii sale subcompacte Yaris pe piețele mondiale, de la care GR Corolla împrumută motorul său turbo de 1,6 litri în trei cilindri. Micul motor este amplificat aici la 300 de cai putere și vine doar cu o transmisie manuală în șase trepte și tracțiune integrală.

Toyota a fost într-o cruciadă în ultimii ani pentru a adăuga entuziasm în gama sa cu oferte mai sportive – vezi mașina sport Supra relansată – și designuri mai stilizate, iar acest hot hatchback inspirat de raliuri ar trebui să ajute la această efort.

Chevy Bolt EV
Chevy Bolt EV din 2022 nu numai că arată mai interesant în interior și exterior, hatchback-ul electric redesenat are și caracteristici îmbunătățite și o cerere mult mai ieftină. În timp ce cele mai vizibile schimbări sunt în foaia sa metalică futuristă și în cabina proaspăt renovată, acesta utilizează în continuare un sistem de propulsie cu tracțiune față care oferă o accelerație aproape instantanee. Chevy estimează că Bolt EV din 2022 poate călători până la 259 mile cu o încărcare completă.

Aceasta îi dă un ușor avantaj față de excelentul Hyundai Kona Electric, dar totuși rămâne mult în urma Tesla Model 3. Cu toate acestea, prețul accesibil, interiorul spațios și dinamica sa de conducere satisfăcătoare ar trebui să fie puncte forte puternice de vânzare. Cei care doresc un model mai asemănător cu un SUV, cu spațiu suplimentar la scaunul din spate și cu conducere fără mâini Super Cruise disponibilă, vor fi atrași de noul Bolt EUV din 2022.

Sport Compact: Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI a fost pionierul genului hot-hatchback și acum, după decenii de existență, este încă frisca de deasupra acestui desert delicios de mașini compacte distractive de condus. GTI a fost redesenat pentru anul model 2022, cu un aspect actualizat și caracteristici interioare moderne, dar încă posedă natura plină de distracție de condus care îl face un icon al performanței.

Sub capota se află un motor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri și o putere de 241 cai putere, care alimentează roțile din față printr-o transmisie automată cu șapte trepte sau-opțiunea noastră-o transmisie manuală cu șase trepte. Cabina sa este spațioasă atât în partea din față, cât și în spate, iar ca și în cazul fiecărui GTI de la începuturi, există suficient spațiu pentru încărcare sub hayonul trapezoidal.

Fie că sunteți la început cu mașinile rapide sau sunteți un fan GTI credincios din primele zile, această versiune nouă este la fel de iubitoare de distracție ca atunci când originalul a sosit pe aceste țărmuri. Pentru un GTI turnat la unsprezece, verificați Golf R (analizat separat), care se laudă cu 315 cai putere, tracțiune integrală standard și o manevrabilitate similar de strălucitoare.

Mașina compactă: Volkswagen Golf R
În mare parte, măreția unei mașini se poate măsura prin cât de palpitant este să o conduci. Deși distracția nu este legată doar de puterea motorului, Volkswagen Golf R cu 315 cai putere este printre cele mai bune în a-ți face stomacul să zboare. La un nivel mai avansat de performanță decât deja distractivul Golf GTI, evaluat separat, R-ul adaugă tracțiune integrală cu un mod Drift care permite Golf-ului să-și arate toate abilitățile distribuind cuplul la o singură parte a punții din spate.

Deși această mișcare se simte mai naturală în mașini cu tracțiune totală spate, cum ar fi Ford Mustang sau Chevrolet Camaro, faptul că este posibilă într-un pachet atât de similar cu Honda Civic Type R este în mod inherent drept. Golf R este un hatchback mai fierbinte decât GTI-ul, în parte datorită frânelor mai mari și a performanței de la 0 la 60 mph care este mai rapidă cu o secundă întreagă. Cu toate acestea, prețul mai mare al lui R îl plasează în teritoriul Toyota Supra de mașini sport.

Entry-Luxury: Audi A5 Sportback
A5 Sportback este o mașină premium sedan de aspect extraordinar, cu un șasiu plăcut de condus și o transmisie lină, care nu este la fel de agresivă ca S5 Sportback cu 349 de cai putere, despre care vom vorbi separat. Fiind o versiune mai lungă a coupe-ului și convertible-ului A5, A5 Sportback folosește aceeași configurație de putere cu un motor turbo cu patru cilindri, conectat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu șapte viteze și tracțiune integrală.

Modelul A5 Sportback 40 are 201 cai putere și un cuplu de 236 de livre-picioare, în timp ce modelul A5 Sportback 45 câștigă încă 60 de cai putere și 40 de livre-picioare de cuplu. O bogăție de dotări standard, cum ar fi pielea de înaltă calitate, un acoperiș panoramic și iluminat ambiental deosebit de elegant, fac ca chiar și A5 Sportback bază să se simtă luxos.

În timp ce rivalii precum Mercedes-Benz C-class sau Genesis G70 au interioare poate mai elegante, Sportback-ul este susținut de un afișaj digital incredibil de clar și high-tech, cu navigație disponibilă prin imagini Google Earth.

Entry-Luxury: BMW Seria 4 Gran Coupe
Să uităm că BMW Seria 4 Gran Coupe din 2023 poartă “coupe” în numele său; să-l vedem ca pe o mașină sport sedan cu patru uși într-un design cu două uși. La fel ca sedanul Seria 3 și coupe-ul Seria 4 obișnuite, Seria 4 Gran Coupe oferă o cabină bine finisată și ordonată și alegerea dintre un motor turbo de patru cilindri sau unul turbo de șase cilindri.

Acesta din urmă, numit M440i, a accelerat până la 60 mph în doar 3,9 secunde pe pista noastră de testare și se simte suficient de capabil pe un drum sinuos pentru a te face să te gândești la “M3”. În spate, spațiul pentru picioare nu este la fel de generos ca în sedanurile Seria 3 mai drepte, dar designul fastback al Seriei 4 ascunde ingenios o ușă mare de tip liftback în spatele mașinii.

Audi A5 Sportback și Kia Stinger folosesc și ele aceeași strategie, dar manierele de conducere ale BMW-ului sunt mai rafinate decât cele ale celor două rivali. Dacă îți plac aspectul Seriei 4 dar vrei ceva mai prietenos cu mediul, ia în considerare i4, care împărtășește caroseria și interiorul Seriei 4 Gran Coupe, dar înlocuiește trenul de putere cu unul electric.

Masina de dimensiuni medii: Audi A7
Frumusetea eleganta a Audi A7 face din acest sedan-coupe-hatchback o aparitie impresionanta. In spatele grilei hexagonale mari se afla un motor V6 turbo de 335 cai putere, conectat la o cutie de viteze automata dubla care trimite puterea catre sistemul Quattro de tractiune integrala al Audi. Cu suficienta putere in partea de jos, A7 are destul oomph pentru a accelera usor; manevrabilitatea sa precisa este completata de o suspensie destul de linistita. Pentru mai multa putere intr-un pachet similar, S7 de 444 cai putere, revizuit separat, ofera o experienta de condus si mai viu colorata.

Cea mai recenta versiune a sistemului Quattro de tractiune integrala de la Audi decupleaza puntea spate sub sarcini usoare pentru o eficienta mai mare a combustibilului, ceea ce a permis A7 sa ofere un impresionant consum de combustibil de 36 mpg in timpul testului nostru de economie de combustibil pe autostrada. In interior, A7 se lauda cu o calitate a constructiei ireprosabila, iar trimul care unifica suprafetele sale din piele si interfetele digitale este o combinatie eleganta de materiale.

Chiar daca ofera o experienta diferita fata de eleganta clasa E de la Mercedes-Benz sau de fashionable Genesis G80, A7 ramane aproape de varful segmentului competitiv de masini de lux de dimensiuni medii.

Mărime medie: Audi RS7
Audi RS7 este o limuzină cu hayon de înaltă performanță cu o parte frontală masivă, aripioare umflate și un interior spațios plin de luxuri și gadget-uri high-tech pe care le-ați aștepta de la o superlimuzină. Un V-8 bi-turbo de 591 cai putere, cuplat la o transmisie automată cu opt trepte, furnizează plăcerile de condus cu ajutorul tracțiunii integrale standard. RS7 cântărește aproape 5000 de lire sterline, dar datorită sistemului său de direcție pe roți din spate și a suspensiei sale superbe, se simte surprinzător de manevrabil pentru dimensiunea sa.

Dacă această putere este prea mare, există întotdeauna S7 cu 444 cai putere, pe care îl vom analiza separat. RS7 este extrem de confortabil și chiar și extra-practic datorită stilului său de caroserie tip hatchback. Dar în timp ce rapiditatea RS7 o situează în liga mega-limuzinelor precum BMW M5 Competition și Cadillac CT5-V Blackwing, experiența la volan este mai puțin viscerală decât în Bimmer-ul mare sau în Caddy.

Electric: BMW i4
Sedanul electric BMW i4 este o piesă importantă din portofoliul BMW de vehicule electrice. Oferă stilul Grand Coupe 4-series, cu un tren de rulare pe baterie și o manevrabilitate foarte rafinată, care se combină pentru a obține o combinație câștigătoare a premiului 10Best. Există trei arome distincte i4: primele două sunt cu o singură motorizare pe roți spate, cu eDrive35 oferind 281 cai putere și 260 mile de autonomie conform EPA, în timp ce eDrive40 produce 335 cai putere cu o autonomie estimată de conducere de 300 mile.

Această cifră scade la 245 mile în varianta sportivă și cu tracțiune integrală i4 M50 de 536 cai putere. Aceasta din urmă se conduce ca un M3 mai bine manevrabil și mai confortabil, ceea ce este un mega-compliment. M50 atinge 60 mph în doar 3,3 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid decât un M3 Competition, și poate să sară de la 50 la 70 mph în doar 2,0 secunde – cu 0,7 secunde mai rapid decât BMW-ul. Când nu se desfășoară accelerații intense, i4 este un sedan admirabil pentru conducere zilnică.

Deși nu are feedback-ul la volan pe care îl preferăm în alte mașini M, este un sedan interesant și rafinat, cu o manevrabilitate sportivă deosebit de satisfăcătoare și cu o suspensie suplă.

Mașină Sport: Toyota Supra
Mașina sport emblemată a Toyota, GR Supra din 2023, oferă suficientă emoție, stil și dramatism pentru a compensa mașinile mai sedate sedan, hatchback-uri și SUV-uri ale mărcii. Dezvoltată și construită alături de BMW Z4 convertible, GR Supra oferă calitatea înaltă a construcției și materiale interioare simple, dar totuși elegante. Motorul de bază turbo de 255 CP asigură putere suficientă, dar nu putem să nu adorăm puternicul opțional, motor turbo de 3,0 litri BMW inline-six, de 382 CP, care face această mașină să zboare.

Configurația cu tracțiune spate este singura disponibilă, iar șasiul sigur și direcția ascuțită a GR Supra îi permit să se comporte excelent pe drumuri în zigzag și pe circuite de curse. Sigur, poate fi un pic prea mult împrumut de la BMW pentru unii fani Toyota, iar designul exterior cu spatele curbat creează unele puncte oarbe destul de mari, dar chiar și așa, GR Supra rămâne una dintre mașinile sport preferate.

Este mașina unui șofer și o bucurie a pasionaților, făcând-o o alegere evidentă pentru lista noastră anuală de cele mai bune 10 mașini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *