Să alegi anvelope pentru mașina ta pare a fi o misiune ușoară la prima vedere. Însă, dacă ții cont de factorii care îți garantează siguranța pe carosabil, iată cum, într-o secundă, lucrurile devin complicate. Tipul autoturismului, anotimpul sau stilul de a conduce influențează decisiv opțiunea de a fi adeptul unei anumite mărci.
Anvelope performante sunt cele realizate din materiale care asigură o aderență sporită indiferent de suprafață, iar fiabilitatea poate fi constatată când vremea este nefavorabilă sau în situațiile în care trebuie să frânezi brusc și și nevoie de control total asupra mașinii.
Conform părerilor avizate de la ADAC, deși se analizează numeroase criterii de calitate, cel mai important rămâne, fără îndoială, distanța de frânare.
Anvelope și distanța de frânare, rezultate ADAC
Astfel, specialiștii insistă să verifice spațiul de frânare pe teren uscat, de la 100 km/h, la 1 km/h, făcând cinci teste pentru fiecare model de cauciuc. În cazul drumurilor umede, acesta se măsoară de la 80km/h, la 20 km/h.
Mai mult decât atât, ADAC ține cont și de comportamentul mașinii la acvaplanarea longitudinală sau laterală, de accelerarea pe o porțiune de teren acoperită cu 7 milimetri de apă.
Așadar, gradul de manevrabilitate a mașinii la distanțe mici de frânare, determină calitatea pneurilor.
Și cum suntem în plin sezon rece, consider că e necesar să subliniez faptul că testul din acest an s-a făcut pe anvelope cu dimensiunea 225/40 R18, regăsite în dotarea standard a celor mai noi modele de la Audi A3, Audi A4, VW Golf, Skoda Octavia Superb, Ford Mondeo, BMW seria 1 și seria 3.
Cele 50 de modele de cauciucuri au fost supuse, mai întâi, unor probe de frânare pe pistă udă, de la o viteză de 80 km/h. Primele 35 calificate, cu cele mai bune performanțe, au fost testate la frânarea pe zăpadă, de la o viteză de 50 km/h, pentru ca, în final să se claseze doar 20 de modele.
În concluzie, să reținem că în procesul de frânare roțile sunt cele care intră în contact cu suprafața de rulare și au rol definitoriu în performanțele obținute, că pneurile reduc șocurile inițiale, înainte de a fi preluate de suspensii.
Sigur că în top anvelope rămân cele de la Michelin, căci au demonstrat încă o dată siguranță și mobilitate în orice condiții meteo, că reduc consumul de carburant și necesită mai puțină energie pentru a rula.