După cum caracterizează și numele, stilul de caroserie coupe acoperă o gamă largă de modele, incluzând atât mașini sport autentice precum Toyota GR Supra și Porsche 911, cât și grand tourismele ca BMW seria 8 și Lexus LC. Toate coupe-urile pot avea același nivel de (im)practicabilitate, dar subgrupurile diferite variază în ceea ce privește nivelul de implicare a șoferului, stabilitatea dinamică și confortul pasagerilor oferite.
Natura diversă a coupe-urilor de astăzi este motivul pentru care regimul nostru detaliat de testare este atât de important pentru cumpărătorii de mașini de astăzi. Să cauți prin atât de multe date poate fi o experiență copleșitoare, motiv pentru care noi am făcut munca pentru tine. Am examinat datele și am petrecut timp în spatele volanului aproape fiecarui coupe de pe piață pentru a identifica coupe-urile excepționale de astăzi prin acordarea acestor modele un loc pe lista noastră de alegeri ale editorului pentru anul 2023.
Aici sunt cele mai bune coupe-uri pentru alți ani de modele:
BMW Seria 2
Seria 2 de la BMW este o mașină de lux de dimensiuni reduse, cu un motor puternic. Disponibilă doar ca și coupe, modelele 230i și M240i au niveluri de putere diferite, dar sunt oferite atât cu tracțiune spate, cât și cu tracțiune integrală. Modelul 230i are un motor turbo încărcat cu 255 de cai putere, pe care îl împarte cu Toyota Supra 2.0 și cu multe alte produse BMW. M240i vine cu un motor cu șase cilindri în linie, turbocompresat și mult mai distractiv, cu o putere de 382 de cai putere. Din păcate, nu este oferită o transmisie manuală.
Cu toate acestea, redesign-ul recent al celei mai mici mașini BMW a dus la un condus rapid și plăcut, cu frânare solidă și un șasiu care iubește virajele. Deși a crescut în dimensiune, spațiul pentru pasagerii din spate este mai mic decât înainte. Cu toate acestea, cel mai important aspect al seriei 2 rămâne valabil și în această generație: aceasta răsplătește conducerea activă la un preț rezonabil, în special în forma de patru cilindri, 230i.
Există și un model cu patru uși și mai prietenos pentru pasagerii din spate, care poartă o marcă de Seria 2: este cunoscut sub numele de Gran Coupe, dar este construit pe o platformă cu tracțiune față complet diferită, care încă nu ne-a convins. Vom revizui acest model separat.
BMW M4
Ca versiunea cu două uși a sedanului M3, M4 are niveluri ridicate de confort, lux și utilizare zilnică – și un scaun din spate destul de spațios în caz că aveți nevoie. Puterea și aderența sunt două zone în care BMW M4 strălucește. M4 standard vine cu tracțiune spate, o transmisie manuală cu șase viteze și un puternic motor inline-six twin-turbo de 473 cai putere; modelele M4 Competition au 503 cai putere.
Ambele modele pot fi comandate cu o transmisie automată opțională cu opt viteze, singura transmisie vândută cu sistemul de tracțiune integrală opțional xDrive. Există chiar și o nouă versiune de atac pe circuit, M4 CSL de 543 cai putere, care elimină scaunul din spate pentru economisirea greutății. Un număr copleșitor de moduri de conducere care controlează configurabilitatea trenului de putere și șasiului complică găsirea unei setări cu care să fiți mulțumiți. Această plângere deoparte, M4 este o mașină specială.
Multiplă putere, torsiune în cantități mari și o transmisie manuală disponibilă ne aduc aminte de ceea ce a făcut mașinile M atât de bune acum mult timp.
Chevrolet Camaro ZL1
Salut! Chevrolet Camaro ZL1 merge pe linia subtire care separa lumea de zi cu zi de pista de curse. Luand camaro-ul de zi cu zi (review separat) ca baza, ZL1-ul face ca puternicele variante Camaro LT1 si SS, cu puterea lor de 455 de cai, sa para vanturi obisnuite. Meritul se datoreaza motorului V-8 supraalimentat de 650 de cai, exclusiv pentru aceasta varianta, si anvelopelor Goodyear F1 SuperCar atat de lipicioase precum smores-urile.
Exista si un pachet de performante 1LE care trezeste o fiara si mai puternica, adaugand anvelope si mai late si mai lipicioase, placile de came reglabile la fiecare colt, si amortizoarele Multimatic’s Dynamic Suspension Spool Valve. Gandeste-te la Camaro ZL1 ca la un bolid de curse NASCAR, dar pentru strada.
Chevrolet Corvette
Cu performanțe de supercar, un preț accesibil și un stil strălucitor, Chevrolet Corvette 2023 onorează statutul de icon al automobilelor al acestei mărci – dar cu o torsiune mid-engine. Actualul C8 este prima generație care are motorul V-8 natural aspirat montat în spatele compartimentului pasagerilor, ceea ce elevatează mașina de sport emblematică a Chevrolet în lumea mașinilor exotice.
Manevrabilitatea sa ascuțită și accelerația explozivă se potrivesc cu mașinile sport care costă zeci de mii de dolari mai mult, dar este suficient de confortabil și rafinat pentru a fi condus într-o călătorie transcontinentală. C8 este oferit ca și cabriolet și ca și coupe, iar modelul hardtop are un panou de acoperiș care poate fi ridicat pentru a permite soarelui să lumineze în interior.
Cabina sa este confortabilă și primitoare, iar spațiul suficient de depozitare a bagajelor face din Corvette o mașină sport ușor de trăit în fiecare zi. Suntem fermecați de această câștigătoare de premii perennial 10Best și credem că și tu vei fi.
Chevrolet Corvette Z06
Bună tuturor! În 2023, Chevrolet Corvette Z06 va fi o adevărată provocare pentru modelele exotice din gama Ferrari și Lamborghini. Cu motorul acum amplasat în spatele șoferului, acesta arată cu totul diferit față de modelele Z06 precedente. Nu este doar mai larg decât Corvette Stingray obișnuit, ci are și conducte de aer mai mari și un spoiler unic.
Datorită arborelui cu came plate, noul motor V-8 aspirat natural de 5.5 litri al lui Z06 nu sună deloc ca un Vette anterior și poate ajunge la 60 mph în doar 2.6 secunde pe traseul nostru de testare. În timp ce moștenește cele mai bune facilități și tehnologie de la Stingray, performanța și manevrabilitatea sa au fost sporite și îmbunătățite.
Chevrolet a trecut la un design cu motor central pentru a face modelul C8 Corvette un supercar la care mai mulți oameni să aibă acces, iar Z06 din 2023 promite să facă de rușine mai mult de câțiva șoferi care conduc supercaruri extrem de scumpe atunci când se întâlnesc pe un circuit. Am fost atât de impresionați de Z06 încât l-am inclus pe lista noastră de cele mai bune 10 mașini din 2023, alături de Stingray.
Ford Mustang
De peste 55 de ani, Ford Mustang a evoluat continuu într-un cal mai sofisticat. Această iterație vine cu un motor turbo cu patru cilindri EcoBoost de 310 CP și o transmisie manuală cu șase trepte. Și, în timp ce pony car devine sălbatic, cum ar fi Shelby GT500 de 760 CP, evaluat separat, alegerea mai convențională este Mustang GT cu motorul V-8 de 450 CP. Atât motorul cu patru cilindri, cât și V-8 pot fi cuplate la o transmisie manuală sau la o transmisie automată cu 10 trepte.
Mustang-urile sunt oferite fie ca și coupe cu caroserie solidă, fie ca și cabriolet cu plafon retractabil, dar fiecare Mustang are tracțiunea pe roțile din spate. Deși High Performance EcoBoost de 330 CP este o actualizare disponibilă pentru motorul cu patru cilindri, Mustang-ul este mai potrivit cu motorul V-8 răcnet. În timp ce rivalul său muscular, Chevy Camaro, are un interior mai ergonomic, locurile din spate mai mari și o vizibilitate mai bună înăuntrul mașinii fac Mustang-ul mai ușor de trăit cu el.
McLaren Artura
McLaren îmbrățișează un viitor hibridizat al performanțelor ridicate cu supercar-ul sculptural Artura din 2023. Acesta este un nou model de două locuri cu motor central pe o platformă ușoară nouă. Acesta se combină cu un grup moto-propulsor hibrid care cuprinde un V-6 twin-turbo – primul de acest fel din companie – și un sistem electric alimentat de baterii pentru a crea un model plug-in hibrid – o altă premieră. Această pereche generează o putere combinată de 671 cai putere și un cuplu de 531 de livre-picioare. Estimările performanței sunt evidențiate de o accelerație de la 0 la 60 mph în 2,6 secunde și o viteză maximă de 205 mph.
Corpul său este pur McLaren, complet cu fante de aer proeminente și uși de tip foarfecă. Împreună cu un interior mai premium și mai spațios decât cel al modelului 720S, Artura din 2023 oferă mai multe facilități și caracteristici de asistență pentru șoferi.
Mercedes-AMG C63
Viața este scurtă: treci peste SUV-uri și conduce o mașină de performanță reală. Îți sugerăm noul și absolut ballisticul Mercedes-Benz C63 S din 2023? Această mașină cu două uși și două turbine are un motor V-8 de 503 cai putere și un șasiu care îți oferă manevrabilitate de laser, făcându-l unul dintre cele mai brutale modele din portofoliul Mercedes-AMG. Chiar dacă nu are confortul unei mașini de lux, în interiorul său bine echipat, oferă o mulțime de caracteristici de înaltă calitate și materiale premium.
Este important de menționat că C63 de anul acesta rulează pe platforma generației anterioare C-Class, așa că cei care caută ultimul model ar trebui să aștepte pentru anul următor, modelul 2024, care va fi oferit doar ca sedan și va fi propulsat de un motor hibrid turbo de patru cilindri cu o putere de 671 cai putere, chiar mai ballistic.
Mercedes-AMG E53
Linia Mercedes-AMG E53 este sportivă, frumoasă și plină de energie la volan, motiv pentru care a câștigat premiul nostru de Alegere a Editorului în fiecare an, de la 2019 până în 2022. Pentru 2023, este oferită în stiluri de caroserie sedan, coupe și cabriolet, fiecare fiind o combinare satisfăcătoare de inginerie precisă, lux rafinat și performanță solidă. Ceea ce diferențiază E53 de modelul standard Benz este atletismul său, care poate fi văzut, simțit și auzit.
Îmbunătățirile față de modelul standard încep cu motorul său cu șase cilindri în linie, care este fixat atât cu un turbocompresor, cât și cu un supracompresor electric și se mândrește cu o putere respectabilă de 429 cai putere și un cuplu de 384 de livre-picioare. E53 rulează pe suspensie sport AMG reglată și prezintă numeroase schimbări vizuale de la grila lor specială la evacuările duble, toate comunicându-și scopul mai serios dintr-o privire.
Mercedes-Benz E-Class
Moale, cremos, untos, neted–acestea sunt cuvintele care îmi vin în minte atunci când mă gândesc la un Mercedes-Benz E-Class. Sedanul cu patru uși, coupe-ul cu două uși și cabrioletul cu două uși care alcătuiesc familia E-Class oferă un sentiment de confort luxos și o listă lungă de opțiuni care permit clienților să-și personalizeze mașina după gustul lor.
Să începem cu opțiunile de motor: sedanul E350 este propulsat de un motor în linie cu patru cilindri și o putere de 255 CP; sedanul E450 este binecuvântat cu o versiune de 362 CP a motorului în linie cu șase cilindri silențios de 3.0 litri de la Mercedes. Coupe-ul și cabrioletul vin doar în forma cu șase cilindri E450. E-Class vine cu o serie de articole de lux, de la un compartiment răcoritor în torpedou la o coloană de direcție reglabilă electric.
Surprinzător, unele lucruri pe care le-ați aștepta să fie standard în această clasă de preț se dovedesc a fi opționale, cum ar fi tapițeria din piele și cele mai sofisticate sisteme de asistență pentru șoferi de la Mercedes. E-Class este un cruiser liniștit, confortabil, astfel încât cei cu nevoie de viteză ar trebui să verifice AMG E53 pentru performanțele sale amplificate. Dar dacă căutați o mașină de lux frumos construită, cu un pedigree pe măsură, E-Class a fost întotdeauna și rămâne o alegere convingătoare.
Porsche 718 Cayman
Când vine vorba de mașini sport, sunt ușor de fermecat, dar anumite mașini rămân în mintea noastră pentru că sunt cu adevărat remarcabile. Porsche 718 Cayman din 2023 este un astfel de automobil sport care continuă să ne captiveze atenția colectivă și suntem bucuroși să îl avem pe lista noastră de cele mai bune mașini din 2023.
Motoarele sale turbo sunt montate central, oferind Cayman-ului și fratele său convertible, 718 Boxster, un avantaj natural de manevrabilitate față de rivalii cu motor față, precum Jaguar F-Type și Toyota Supra. Pe un drum sinuos, Cayman-ul este de nedezlipit și manevrabilitatea sa precisă îți face să nu vrei să oprești niciodată. Sigur, există prea puține locuri pentru a ascunde telefonul, cheile și băuturile în cabina cu două locuri, iar turbo-ul de bază ar putea suna mai rafinat.
În rest, Cayman-ul este o mașină sport impecabil construită, ușor de iubit. Ar trebui să știm. Ne-am îndrăgostit de 718 Cayman GTS 4.0 nostru pe termen lung, care ne-a impresionat în toate modurile așteptate – și chiar și prin câteva compromisuri neașteptate, inclusiv cât de puține este necesar să conduci zilnic.
Porsche 911
Dacă închizi ochii și îți imaginezi un Porsche, este probabil ca 911 să fie primul care îți vine în minte. Acest fastback cu motor spate este o legendă – și din bune motive. Mai bine spus, din multe motive. De decenii bune, acesta a fost un punct de referință pentru performanță, manevrabilitate și senzație, inspirând rivali precum Aston Martin Vantage, Audi R8 și Maserati MC20, doar câțiva dintre ei.
Versiunea “standard” a 911 rămâne fidelă originilor sale cu o serie de motoare twin-turbo cu șase cilindri, care au fost ajustate pentru până la 473 de cai putere. Sunt disponibile modele Turbo și GT3 de înaltă performanță – fiindcă vorbim despre Porsche, evident – dar vom discuta despre acele mașini separat. Majoritatea modelelor 911 au tracțiune față, dar tracțiunea integrală este disponibilă.
Sunt oferite stiluri de caroserie Coupe, cabriolet convertible și Targa, iar cabina este confortabilă pentru doi adulti, indiferent dacă este dotată cu luxuri sau lăsată în forma de bază. Supremația 911 nu se datorează doar capacităților sale impresionante de performanță, ci și faptului că este suficient de confortabilă pentru a fi folosită în fiecare zi.
Porsche 911 GT3 / GT3 RS
Simplu spus, Porsche 911 GT3 și GT3 RS sunt absolut transcendentale în anul 2023, amestecând tot ceea ce iubim la 911-ul standard cu performanțe supraomenești, plăcere de condus fără compromisuri și capacitatea de a face un tur fierbinte. Un motor flat-six natural aspirat de 4,0 litri face sunete demonice cum urlă până la 9000 rpm, producând în același timp 502 de cai-putere la nivelul GT3 și GT3 Touring.
Același motor este supraalimentat la 518 cai-putere în noua GT3 RS, dar elementele aerodinamice de tip curse – idei furate din mașinile de curse GT și Formula 1 – sunt cele care alcătuiesc principalele sale avansate tehnice. Un manual în șase trepte este standard în modelele GT3, dar am demonstrat că opționala cutie de viteze PDK în șapte trepte este mai rapidă, deoarece face schimbările mai rapid decât un om și pare să fie legată de cortexul cerebral al conducătorului auto. GT3 RS vine doar cu cutia de viteze PDK.
În timp ce modelele GT3 și GT3 Touring sunt concepute pentru a oferi senzații tari pe cele mai provocatoare circuite de curse din lume, ele sunt aproape la fel de ușor de condus în orașe ca un 911 obișnuit. Este această natură cu dublă utilizare care face ca GT3 să fie unul dintre sportivele noastre preferate și de ce câștigă ușor un loc pe cel mai înalt piedestal al iconelor auto.
Cât despre GT3 RS, este la fel de serios în privința timpilor de tur cât poate fi un 911 și totuși să fie înregistrat. Abia așteptăm să-l conducem pentru a vedea dacă este o mașină prea radicală pentru altceva decât pentru sarcini pe circuit.
Porsche 911 Turbo / Turbo S
Te pot asigura că Porsche 911 Turbo are o viteză incredibil de rapidă. Lansările sale cu tracțiune integrală sunt posibile datorită motorului standard cu 6 cilindri în linie de 573 cai putere sau versiunea de 640 cai putere pentru modele Turbo S. Este unul dintre cele mai rapide mașini testate vreodată, ajungând la 30 mph în 0,8 secunde, la 60 mph în 2,1 secunde și traversând un sfert de milă în doar 9,9 secunde la 138 mph.
Accelerarea sa fulgerătoare este susținută de abilitatea sa de a înghiți virajele cu ușurință datorită manevrabilității sale aproape magice, a senzației uimitoare de direcție și a unei cantități enorme de aderență. Deși 911 Turbo nu oferă o transmisie manuală, automatul cu dublu ambreiaj și opt trepte este mai rapid și mai inteligent decât noi oricum. Mai mult timp cu ambele mâini pe volan este o idee bună având o putere ca aceasta.
Toyota GR86
Dacă ar fi să acordăm un premiu pentru cel mai îmbunătățit vehicul sport, Toyota GR86 ar fi cu siguranță marele câștigător. A doua generație a acestui coupé distractiv cu tracțiune spate a sosit în 2022 și a abordat problema majoră a modelului original: un motor slab. De data asta, puterea vine de la un motor cu patru cilindri opuși, de 228 CP, cu suficientă putere la mijloc, iar deși o transmisie manuală cu șase trepte este standard (și singura opțiune), este disponibilă și o transmisie automată cu șase trepte.
Nu vă vom spune să optați pentru aceasta. GR86 este mic și accesibil, la fel ca, să zicem, un Mazda MX-5 Miata, doar că cu un scaun mic în partea din spate de tip Porsche 911, care vă permite să luați copii mici cu voi. Caroseria sa tip hatchback oferă, de asemenea, un spațiu de încărcare rezonabil, pe care Miata nu îl oferă, nici măcar. Gemenul mecanic al GR86, Subaru BRZ, oferă o experiență virtual identică, deci alegerea între ele depinde în cele din urmă de sigla preferată.
Fiind un coupé 2+2 construit în principal pentru timpul liber, GR86 suferă din cauza zgomotului de la drum, în special pe autostradă, iar muzica produsă de motorul boxer nu e tocmai demnă de cumpărat bilete pentru a o auzi în direct. Cu toate acestea, aderența în viraje, echilibrul excelent, direcția precisă și un motor cu turații înalte fac din GR86 o mașină distractivă de condus, indiferent unde te duci. Este tot ceea ce ar trebui să fie un vehicul sport de nivel de intrare.
Și, deși nu acordăm un trofeu pentru cea mai îmbunătățită mașină, i-am acordat GR86 ceva și mai bun: un premiu 10Best.
Toyota Supra
Mașina sport de top a Toyota, GR Supra din 2023, oferă suficientă emoție, stil și dramatism ca să compenseze pentru sedanurile, hatchback-urile și SUV-urile mai puțin pline de viață ale mărcii. Dezvoltat și construit alături de BMW Z4 convertible, GR Supra oferă o calitate a construcției similară și materiale interioare mai simple, dar totuși frumoase. Motorul de bază turbocharged, cu patru cilindri și 255 de cai putere, oferă o putere amplă, dar nu putem să nu adorăm motorul opțional, furios, turbocharged de 382 de cai putere, cu șase cilindri în linie BMW, care face această mașină cu două locuri să zboare.
Tracțiunea pe roțile din spate este singura opțiune, iar șasiul stabil și direcția precisă de conducere a GR Supra îi permit să prindă viață pe drumurile în serpentină și pe circuitele de curse. Sigur, împrumută un pic prea mult din cufărul de piese BMW pentru unii fani Toyota, iar designul exterior cu linii curbate poate crea puncte moarte destul de mari, dar chiar și așa, GR Supra rămâne una dintre mașinile noastre sport preferate.
Este o mașină pentru șoferi și o bucurie pentru entuziaști, ceea ce o face o alegere de înțeles pentru lista noastră anuală de cele mai bune 10 mașini.
Subaru BRZ
Mașina sport BRZ este una dintre cele mai interesante și accesibile automobile de astăzi. Asemănătoare cu modelul său mecanic Toyota GR86, aceasta pune accent pe distracție în timpul condusului. Este mică, ușoară și agilă. Aceste calități, împreună cu un feedback vivid al direcției, o transmisie manuală standard cu 6 viteze și o poziție joasă a șoferului, creează o experiență de divertisment ca doar un coupe compact cu tracțiune spate bine ajustată poate oferi. Aceste caracteristici au obținut pentru BRZ un loc pe lista noastră de mașini 10Best.
BRZ-ul este propulsat de motorul Subaru cu patru cilindri opuși, de 2,4 litri și 228 de cai putere, care are suficientă putere pentru a mișca rapid această mașină de 2+2 locuri. În interior, BRZ face un caz excelent pentru transmisia manuală, cu o manetă de schimbare cu senzație de siguranță și cu efort redus. Manevrabilitatea responsivă a BRZ-ului și prinderea impresionantă a virajelor te provoacă practic să mergi la un weekend de autocross.
Dar BRZ-ul este și surprinzător de practic, cu multe spații de depozitare utile în interior și un scaun rabatabil din spate – similar cu cel din Porsche 911 – capabil să transporte copii mici sau sacoșe cu cumpărături. De fapt, dacă rabatezi scaunul din spate, ar trebui să existe suficient spațiu pentru a încapea un al doilea set de anvelope aderente, în cazul în care weekend-ul de autocross te cheamă.