A venit și rândul electricei Dacia Spring. ADAC o pune la încercare! (sursă poză:
Te-ai săturat de aglomerația din oraș? Ești în căutarea unei mașini care să îți schimbe percepția asupra ceea ce înseamnă mobilitatea urbană? Iată că a sosit momentul să lăsăm deoparte discuția despre anvelope și să ne concentrăm atenția pe un alt subiect: mașinile electrice.
Deși părerile sunt împărțite, specialiștii apreciază că tehnologiile și caracteristicile inovatoare au propulsat acest tip de autoturisme, astfel că, de la an la an, ele câștigă tot mai mult teren.
Și dacă intenția ta este să achiziționezi modelul electric de la Dacia, vei fi de acord că rezultatele celor mai recente teste efectuate de către ADAC, te vor ajuta să iei cea mai bună decizie.
Așadar, în comunicatul oficial al organului mai sus menționat se arată că modelul românesc a oferit 49% protecție pentru ocupanții adulți, 56% pentru ocupanții copii, 39% pentru pietoni, iar cel mai mic procent, doar 32%, a fost raportat la nivelul sistemelor de siguranță. Din acest motiv, autoturismul a primit un Rating de o singură stea.
Surprinzator este faptul că Dacia electrică primeste scor mai bun decât ZOE. Citește și despre scorul obținut de ZOE.
Află și mai multe despre Dacia Spring
În cele ce urmează vei ințelege de ce, pentru siguranța ta, nu contează doar un set de anvelope bune.
Mai întâi, fac referire la protecția ocupanților. În testul de impact s-au constatat deficiențe semnificative, în sensul că, în urma unei coliziuni, protecția zonei pieptului și genunchilor șoferului, este insuficientă.
În continuare, s-a demonstrat că lipsa unui sistem de airbag central între scaunele din față, conduce, în caz de accident, la coliziunea capetelor ocupanților. Înțelegem de aici că pe lângă anvelope și airbagurile sunt esențiale.
În cazul copiilor, ADAC a constatat că într-un impact frontal, capul și partea superioară a copilului mai mare sunt bine protejate, dar gâtul este doar ușor protejat. În schimb, există un risc major de rănire a copilului mic. Totuși, Spring atinge punctaj maxim în accident lateral.
Cât despre protecția pietonilor, părerile avizate susțin că în urma simulării unui impact, există protecție suficientă în zona picioarelor, dar risc crescut de rănire a pelvisului.
În ultimă instanță, când vorbim despre sistemul automat de frânare de urgență, specificăm faptul că vehiculul nu are un astfel de echipament la mersul în marșarier, astfel încât pietonii și bicicliștii nu sunt depistați și implicit, nu sunt protejați activ.
Așadar, nu îți sacrifica siguranța: achiziționează o mașină precisă si echipeaz-o cu anvelope de calitate.