4 tipuri de pneuri auto iesite din comun

Chiar dacă pneurile auto se clasifică în funcție de dimensiuni, specificații tehnice și producător, acestea se aseamănă foarte mult între ele.

Pornind de la această idee, am ales ca în articolul de astăzi să vă prezentăm patru tipuri de cauciucuri ieșite din comun, unele dintre ele fiind destul de rare.

Tipuri de pneuri ieșite din comun

Pneuri auto colorate

Pneurile colorate parțial ori integral au generat adevărate tendințe, atât la începutul secolului trecut, atunci când orice mașină îngrijită avea cauciucuri albe, cât și în perioada anilor ’70 când moda a fost perpetuată la biciclete.

În momentul de față pneurile auto colorate se folosesc cu precădere în industria de tuning, iar cea mai mare cerere pentru ele este venită din partea Japoniei.

Tot aici vom menționa faptul că există diferențe între anvelopele colorate și anvelopele care scot fum colorat, despre care vom discuta spre finalul articolului. Spre exemplu există posibilitatea ca o anvelopă colorată  să scoată fum negru, iar o anvelopă de neagră să scoată fum colorat. Acest lucru va depinde întotdeauna de materialele folosite și de modul de construcție al cauciucului.

Poza 1

Pneuri auto cu ținte

Pneurile cu ținte sau cuie sunt folosite fie în industria agricolă, fie la mașinile ori motocicletele off-road. Utilitatea acestui tip de anvelopele este incontestabilă, acestea dovedindu-se folositoare în condiții meteo neprielnice precum polei ori zăpadă afânată.

Spre deosebire de celelalte pneuri auto prezentate în articol, cauciucurile cu ținte sunt destuld e ușor de găsit iar prețurile sunt decente.

Dacă vă gândiți să vă achiziționați un set, nu uitați să vă asigurați dacă noile anvelope sunt omologate și în conformitate cu legislația actuală.

Poza 2

Anvelope non-pneumatice (NPT)

Principala calitate a acestui tip de anvelope este faptul că nu trebuiesc niciodată umflate și că nu poți rămâne cu autovehiculul în pană. Compania care se ocupă cu producerea acestui tip de echipament poartă numele de Polaris, iar primul autovehicul produs în serie echipat cu aceste anvelope a fost ATV-ul Sportsman WV850 H.O. Prețul unui astfel de ATV pornește de la 15.000 de $ și crește sistematic în funcție de dotări, accesorii și motorizare.

Potrivit primelor informații, cauciucurile non-pneumatice pot parcurge 563 de km dacă sunt împușcate cu un glonț de calibru 50 de mm și rezistă fără probleme 1.600 de km dacă se înțeapă într-o șină de cale ferată, tocmai de aceea în viitorul apropiat vor fi folosite cel mai probabil în echiparea mașinilor militare.

Chiar dacă brand-ul Polaris a fost primul care a produs aceste anvelope în serie, nu a fost și primul care le-au inventat.  Michelin a prezentat cauciucuri non-pneumatic încă din anul 2005, fiind urmați la scurt timp de Bridgestone și Hankook.

Poza 3

Pneuri auto care scot fum colorat

Folosite de obicei la demonstrații ori expoziții, anvelopele care scot fum colorat nu se diferențiază foarte mult față de anvelopele normale. În general accentul este pus pe materialul din care anvelopa este construită și mai puțin pe specificațiile tehnice.

Unul dintre cei mai cunoscuți producători care activează pe aceasta nișă este firma sud coreeană Kumho Tire, iar prețul unei astfel de anvelope pornește de la aproximativ  300 de €. În România sunt destul de greu de găsit în comerț așa că, dacă v-am stârnit curiozitate vă invităm să răsfoiți puțin site-urile magazinelor de-afară.

Poza 4

One thought on “4 tipuri de pneuri auto iesite din comun

  1. Betti

    Nu mai luati de bune povestile lui Titi Aur derpse anvelopele de vara care vezi doamne, la sub 7 grade celsius sunt ca plasticul. Este total gresit! Este o poveste (ca si vaccinul antigripal) lansata de producatori si de cei interesati pecuniar. Concret, coborarea unui M.L. de 2,5 tone, de la Predeal la Timisu’ de Sus, aduce temperatura in anvelope undeva in jurul a 70 grade celsius (pe drum uscat sau umed). (Daca Titi Aur nu era prost informat, Huidu ar fi trebuit sa derapeze in curba de la Cotul Donului nu-i asa?) Asta inseamna ca in pata de contact (cu solul), pe profilul exterior al anvelopei, sunt minim 45-50 de grade ! Deci, derpse ce vorbeste Titi Aur? Mai bine informa soferimea ca anvelopele de iarna (de fapt sunt de zapada Snow) nu sunt un panaceu pt. gheata (polei) iar pe uscat spatiul de franare necesar este mult mai mare decat al anvelopelor normale. Retineti va rog ca cele mai multe accidente grave, intamplate intre noiembrie si martie sunt produse de soferii ale caror masini sunt incaltate cu anvelope pentru zapada ( de iarna )

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *