anvelope si jante

Intrebari frecvente despre anvelope si jante (I)

Când vorbim despre anvelope si jante, o lume întreagă se deschide în fața noastră. Este vorba de unele din cele mai importante componente ale unei mașini, de care depinde în mod direct siguranța șoferului și a pasagerilor.

De aceea, subiectul a generat de-a lungul timpului o serie de curiozități din partea utilizatorilor, pe care le vom prelua și discuta în acest articol. Dacă ești curios și tu să intri, alături de noi, în fascinanta lume a anvelopelor și jantelor, citește în continuare ce am pregătit!

Intrebari frecvente despre anvelope si jante

#1 De ce există anvelope de iarnă și de vară?

Pentru a face față condițiilor din diferite anotimpuri și pentru a putea conduce în siguranță, există anvelope speciale pe care le folosim iarna, rezistente la umezeală, drum alunecos, polei și zăpadă și anvelope de vara, folosite la drum uscat, rezistente la uzură și carosabil încins.

#2 Ce aleg: jante de aliaj sau jante din oțel?

Alegerea jantelor potrivite depinde de nevoile tale și de așteptările pe care le ai de la mașina ta. Jantele de aliaj sunt mai ușoare și se răcesc rapid, fiind utile pentru drumuri lungi, iar jantele de oțel sunt mai grele, mai ieftine mai des întâlnite la mașinile offroad sau cele care suportă greutăți mai mari.

Citește despre acest subiect mai pe larg în articolul: Jante aliaj sau din oțel?

#3 Cum citesc simbolurile de pe o anvelopă?

Orice set de anvelope auto are o înscripție care trebuie corect citită de șofer. Aceasta conține un set de litere și cifre care simbolizează următoarele, în ordinea în care sunt scrise: producătorul, numele modelului, modelul de pneuri, lățimea în mm, raportul înălțime-lățime secțiune, dacă anvelopa este radială sau nu, diametrul, indicele de sarcină, indicele de viteză.

De asemenea, pot fi și alte marcaje pe anvelopă.

Citește despre acest subiect mai pe larg în articolul: Cum citești o anvelopă?

#4 Ce este și cum măsor presiunea din pneuri?

Presiunea din pneuri este unul din factorii care influențează aderența unei anvelope și, în Sistemul internațional de măsură, se calculează în unități Pascal. Presiunea este forța maximă recomandată a aerului din anvelopă, pentru buna circulație a acesteia.

Ea se verifică doar în stațiile de alimentare, în service-uri sau în vulcanizări. Nu o poți verifica pe cont propriu, la tine acasă, fără ajutorul unui specialist.

Pentru mai multe întrebări și răspunsuri despre presiunea din pneuri, citește și: Cum stabilești corect presiunea din pneuri?

#5 Cum se fabrică anvelopele?

Anvelopele au o istorie lungă, începând din Europa, în anul 1818. Ele sunt făcute din cauciuc, cablu sintetic, material textil sau kevlar și sârme din otel, pe un tambur mecanic format dintr-un cilindru rotativ. Ele se fabrică printr-o procedură formată din cinci etape, de la aplicarea unei foi de cauciuc sintetic etanș pe un tambur individual, adăugarea unei structuri create din cabluri textile și cauciuc și a altor componente, până la montarea bandei de rulare și scoaterea de pe tambur pentru mutarea în mulajul pentru vulcanizare.

Dacă ești interesat să citești mai pe larg despre acest subiect, vezi articolul: Cum se fabrică anvelopele?

#6 De ce se uzează anvelopele?

Când vine vorba de anvelope si jante, discutăm de produse care au o durată limitată de viață și se uzează în timp, în funcție de intensitatea folosirii lor. Cele mai frecvente cauze ale uzurii anvelopelor sunt: condusul agresiv și sportiv, schimbarea rară a anvelopelor (o dată pe an), alegerea anvelopelor fără să ținem cont de ce scrie pe etichetă, dereglarea direcției și folosirea îndelungată a acestora (peste 5 ani), fără să fie schimbate cu altele noi.

Pe această temă am scris două articole în trecut: 5 cauze ale uzurii premature a anvelopelor și 6 semne de uzura anvelope

#7 Ce sunt pneurile reșapate?

Anvelopele reșapate sunt anvelope uzate care au fost recondiționate prin adăugarea unui strat nou de cauciuc asupra celui deteriorat. Ele sunt o alternativă ieftină însă eficiența lor este discutabilă.

Află mai multe despre anvelopele reșapate din articolul: Pneuri resapate: tot ce trebuie sa stii

Sperăm că aceste întrebări ți-au satisfăcut o parte din curiozitățile pe care le aveai despre anvelope si jante! Totuși, știm că este posibil să ai mai multe întrebări și de aceea promitem că vom continua și cu a doua parte a acestui articol!

Citește și a doua parte a acestui articol: Intrebari frecvente despre pneuri si jante (II)

Între timp îți dorim spor la condus!

Echipa iTyres

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *