Vine un moment în viața fiecărei anvelope auto în care prezintă semne de uzură sau alte daune care nu mai pot fi ignorate și, prin urmare, necesită intervenția unui specialist.
Să presupunem că mergi liniștit cu mașina ta și, deodată, unul din cauciucuri se dezumflă. În mod normal, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să tragi pe dreapta și să îți montezi roata de rezervă. După aceea, este indicat să mergi cu anvelopa defectă la vulcanizare să fie reparată.
Când vine vorba de reparatii cauciucuri, majoritatea șoferilor care ajung la vulcanizare cu anvelopa defectă și sunt întrebați „Ce tip de reparație doriți?” vor răspunde cu „Aia mai ieftină” sau „Aia mai rapidă”.
Acesta nu este răspunsul potrivit. Pentru a ști exact ce presupune procesul de reparatii cauciucuri, este bine să fii informat, pentru că este vorba de o reparație care stă la temelia siguranței tale și a celor din jur.
Să aflăm mai multe despre ce presupune acest proces.
Când se realizează reparatii cauciucuri?
Anvelopele pot fi reparate în numeroase cazuri, precum, de exemplu, atunci când sunt dezumflate. Cauzele pot fi: o pană, pierderea presiunii, atunci când partea afectată este pe banda de rulare a anvelopei.
Pierderea presiunii mai rapid decât ar trebui în mod normal se mai numește și „pană lentă”, deoarece anvelopa se va dezumfla, încetul cu încetul. De aceea, este indicat ca de fiecare dată când pleci cu mașina, să îi verifici cauciucurile.
Cum se realizează reparatii anvelope?
Etapele pe care le presupun reparațiile sunt:
- curățare și inspectare în detaliu a problemei
- pregătirea anvelopei pentru reparare
- curățarea anvelopei
- aplicarea unei piese speciale numită „ciupercă”
- testarea anvelopei sub presiune
Acum, hai să vedem împreună de câte tipuri pot fi aceste reparatii cauciucuri:
- Tampon
- Peticire
- Tampon și peticire
Reparatii cu tampon
Aceasta este cea mai rapidă și ieftină soluție de reparare a unei anvelope dezumflată. Pur și simplu se adaugă un material pentru a acoperi zona de pierdere a aerului. Materialul se adaugă pe exteriorul anvelopei, însă nu garantează că problema se rezolvă pe termen lung.
Când se efectuează o astfel de reparație, nu se inspectează interiorul anvelopei, ceea ce poate însemna că problema care a cauzat pierderea de aer să nu fie identificată.
De aceea, indiferent cât de superficială poate fi problema pentru care duci anvelopa la vulcanizare, nu accepta „cea mai ieftină” reparație.
Reparatii cauciucuri cu peticire
Peticirea este următorul pas în reparația anvelopelor. Acestea sunt inspectate și la interior, astfel putându-se descoperi daune ascunse care ar fi dus la dezumflarea roții.
Totuși, problema cu acest tip de reparație este că, deși dauna este peticită de la interior, este posibil să se piardă aer pe la exteriorul anvelopei.
Reparatii cauciucuri cu tampon și peticire
Acesta este singurul tip de reparație pe care îl recomandăm. Cauciucul este inspectat și la interior și la exterior, astfel identificându-se toate problemele care duc la scăderea presiunii.
Se vor petici zonele de pierdere de la exterior și se va folosi un material special care va opri, ca un dop, zonele de pierdere de la interior.
Astfel, te vei asigura că este eliminat orice risc și că vei putea circula în siguranță cu mașina ta.
Indiferent dacă nu reții denumirile acestor tipuri de reparații, este important să reții acest lucru:
Atunci când mergi la vulcanizare cu o anvelopă defectă, precizează că dorești verificarea acesteia și la interior, și la exterior.
Astfel, chiar dacă problema care duce la pierderea aerului se află doar într-una din cele două zone, cel puțin afli sigur acest lucru.
Suntem de părere că, atunci când vine vorba de reparatii cauciucuri sau de orice fel de reparații pentru mașina ta, să nu alegi niciodată varianta cea mai ieftină și cea mai rapidă.