Cum citesti o anvelopa?

Unul din dezavantajele shopping-ului online este acela că în momentul în care te decizi să achiziționezi anumite bunuri materiale nu mai ești față în față cu un casier căruia să-i adresezi întrebări despre produs ori să-i ceri sfaturi. Ești doar tu cu computer-ul, fapt pentru care îți revine sarcina de a te informa cât mai corect asupra unui obiect înainte de a-l achiziționa.

În articolul de astăzi vom încerca să prezentăm cât mai bine cum se citește corect si complet o anvelopa, cu alte cuvinte ce înseamnă mai exact cifrele, simbolurile și restul marcajelor prezente pe suprafața exterioară a unui cauciuc.

Pentru a simplifica lucrurile și a le face lesne de înțeles, vom lua ca exemplu practic această anvelopa: Michelin Alpin A4 195/65R15 91T.

Ÿ1. După cum ați ghicit, primul este producătorul, în cazul de față aceasta este Michelin, unul dintre cele aproape 50 de brand-uri prezente pe site-ul nostru. E bine de știut că exista producători care s-au specializat doar in producerea de pneuri auto, precum Pirelli ori Michelin, dar există și producători care au în portofoliu chiar și articole sportive, precum Dunlop .

2.Ÿ Alpin – modelul de anvelopa oferit de brand. Numele modelelor diferă bineînțeles de la brand la brand, pentru a se diferenția între ele. De cele mai multe ori numele date modelelor tind să ilustreze pricipalele caracteristici ale anvelopei în cauză ori valori ale brand-ului. (Pirelli Snowcontrol, Goodyear Duragrip, Continental Premium Contact).

Ÿ 3. A4 – Modelele de pneuri, la fel ca multe alte produse se clasifică în funcție de anumite criterii precum performanța, durabilitate, eficiență și-așa mai departe. Ei bine, acest număr reprezintă denumirea oferită subcategoriilor modelului. La fel ca la modelul de anvelopa, aceastea diferă de la brand la bran. Unele subcategorii sunt formate doar din cifre, altele doar din litere, altele reprezintă o combinație între cele două ca în cazul de față

Ÿ4. 195 – Lățimea anvelopei în milimetri. Aceasta este măsurată de la un flanc la altul fără a pune la socoteală benzile de protecție, jantele ori elevațiile datorită etichetării.

Ÿ5. 65 – Acest număr reprezintă raportul (%) dintre înălțimea și lățimea secțiunii pneului, altfel spus înălțimea anvelopei.

Ÿ6. R – Litera R indică faptul că anvelopa este una radială, metodă de construcție apărută în anul 1946. Spre deosebire de anvelopa convețională, cea radială conține o carcasă suplă dispusă în arcuri drepte și o centură metalică pentru a stabiliza banda de rulare.

Ÿ7. 15 – Diametrul în inch al jantelor compatibile cu această anvelopa.

8.Ÿ 91 – Acest număr reprezintă indicele de sarcină al cauciucului, cu alte cuvinte greutatea maximă pe care o poate suporta. Indicii de sarcină variază între 60 și 165. În cazul de față sarcina este de 615 KG pe anvelopă.

Ÿ9. T – Indicele sau indicatorul de viteză. Principalii indici îi găsiți mai jos, dar există și anvelope cu indici mult mai mici, destinate mașinilor care transportă încărcături grele:

  • L- max. 120 km/h
  • M – max. 130 km/h
  • N – max. 140 km/h
  • P – max. 150 km/h
  • Q – max. 160 km/h
  • R – max. 170 km/h
  • S – max. 180 km/h
  • T – max. 190 km/h
  • U- max. 200km/h
  • H – max. 210 km/h
  • V – max. 240 km/h
  • W – max. 270 km/h
  • Y – max. 300 km/h
  • ZR – peste 240 km/h

Pe lâgă acestea mai putem întâlni și alte marcaje cum ar fi:

  • Tubeless – Anvelopa nu conține o cameră de aer
  • M+S / M-S – Mud & Snow echivalent Noroi & Zapada
  • Green X – Pneul este construit în așa fel încât să faciliteze consumul redus de carburant.
  • ZP –  Zero Pressure, anvelopele marcate cu acest simbol își pot continua călătoria încă 45 de km la o viteză maximă de 80 Km/h, chiar dacă anvelopa a făcut pană.
  • DOT sau E – Reprezintă faptul că anvelopa respectă toate standardele de siguranță stabilite de Departamentul de Transporturi din Statele Unite ale Americii (DOT) sau din Europa (E).
  • Țara de fabricare și data fabricației – de cele mai multe ori sunt scrise după marcajul DOT sau E
  • Temperature – Reprezintă gradul de rezistență la temperaturii înalte. Aceast marcaj este urmate de literele A, B sau C, unde A este cel mai înalt standar.
  • Fulgul de zăpadă – Indică faptul că anvelopele sunt specifice sezonului rece și în conformitate cu normele legislative.
  • Fulgul de zăpadă pe jumătate tăiat – Anvelope All season.

Sperăm ca acum să aveți toate informațiile necesare despre cum se citește o anvelopa! Vă invităm să exersați citirea anvelopelor vizitând lista noastră de produse de pe www.ityres.ro!

5 thoughts on “Cum citesti o anvelopa?

  1. Pingback: Anvelope vara vs anvelope all season - iTyres

  2. Pingback: Cum influenteaza un set de cauciucuri performanta masinii tale

  3. Pingback: Primvara, cel mai bun sezon pentru anvelope la oferta

  4. Pingback: Intrebari despre anvelope si jante (I)

  5. Pingback: Indice viteza anvelope: iata cum faci alegerea corecta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *