Cum schimb cauciucul daca am ramas in pana?

Șofer fiind, te vei lovi de-a lungul timpului de tot felul de situații neprevăzute. Una dintre cele mai frecvente este atunci când cauciucul mașinii tale cedează și rămâi în pană cu mașina. În acest articol voi detalia pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a schimba anvelopa dezumflată cu cea de rezervă, corect și în condiții de siguranță.

Constatarea defecțiunii

Primul lucru pe care trebuie să-l faceți după ce ați constatat problema este să găsiți cel mai la îndemână loc care vă facilitează schimbarea roții de rezervă. Acesta nu trebuie să fie înclinat ori denivelat și desigur să fie cât mai departe cu putință de partea carosabilă pentru a nu-i încurca pe ceilalți participanți la trafic și pentru a reduce riscul unui accident.

Ce trebuie făcut după scoaterea autoturismului în afara părții carosabile

Respectaținormele de siguranță. Dacă totuși drumul este în pantă, asigurați-vă mașina folosind frâna de serviciu și introducând schimbătorul de viteze într-una din treptele inferioare, aprindeți luminile de avarie, apoi așezați triunghiul reflectorizant la distanța coresponzătoare. În cazul în care condițiile de vizibilitate sunt reduse, îmbrăcați o vestă reflectorizantă, aprindeți pozițiile autototurismului și ajutați-vă de o lampă auto.

Ordinea pașilor de urmat pentru a schimba cauciucul

După ce ați depășit etapa incipientă, scoateți din mașină cricul, cheia tubulară și desigur cauciucul cel nou. Așezați cu multă atenție cricul în poziția corectă în funcție de modelul mașinii pe care îl dețineți, spun multă atenție pentru că o poziție incorectă poate face mașina să cadă de pe cric, producând astfel daune seriose.  După aceea începeți să ridicați ușor până la momentul în care aveți suficient loc pentru a scoate pneul și a-l înlocui cu cel de rezervă; țineți cont de faptul că anvelopa pe care o veți monta are un volum mai mare comparativ cu cea înlocuită, întrucât este umflată. Folosiți cheia tubulară pentru a desface prezoanele / șuruburile mașinii, scoateți roata și înlocuiți-o cu cea de rezervă.

După montarea roții

Așezați anvelopa dezumflată în portbagaj apoi strângeți la loc prezoanele. Pentru mai multă comoditate, puteți păstra în mașina dumneavoastră un pistol pneumatic care preia funcția cheii tubulare. Strângeți prezoanele automobilului la maxim folosind orice mijloace sunt necesare. În cazul în care nu vă descurți puteți oricând să apelați la serviciile de asistență rutieră sau, de ce nu, la serviciul de urgență 112, în cazul în care nu aveți tot ce vă trebuie la voi ori vă aflați într-o zonă care vă pune periclitează viața.

Pentru a preveni o pană recomandarea noastră este să folosiți anvelope de tipul All Terrain, datorită durabilității de care dau dovadă, dar și să evitați drumurile care vă pot compromite pneurile. Un alt sfat pe care vi-l mai putem oferi este să reparați cât mai repede cauciucul dezumflat pentru că dacă veți avea ghinionul să faceți din nou pană, lucrurile se vor complica puțin în lipsa roții de rezervă.

sursa poza: motorward.com

3 thoughts on “Cum schimb cauciucul daca am ramas in pana?

  1. Pingback: 8 sfaturi pentru soferi incepatori - Anvelope Auto

  2. Pingback: Este obligatorie dotarea rotii de rezerva cu anvelope de iarna?

  3. Pingback: Tot ce trebuie sa stii despre un cric hidraulic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *