CE ANVELOPE CAUTI?

ANVELOPELE DE VARĂ

ÎNTRE NECESITATE ȘI OBLIGAȚIE

În fiecare an, depinzând de sezon, revistele de specialitate sau site-urile, blogurile care popularizează astfel de produse îi bombardează pe cititori cu informații cu privire la anvelopele cele mai potrivite potrivit sezonului. Toate par să fie răspunsul potrivit pentru perioada respectivă dar niciuna pentru întregul an. Care să fie adevărul?


Răspunsul nu este unul tranșant și nu poate fi dat în termeni de ”da” sau ”nu”. Pentru că există anvelope potrivite pentru vară și pentru iarnă. Acestea au avantajele lor dar și dezavantajele care, puse în balanță, vor da răspunsul la întrebare fiecărui participant la trafic. Anvelopele de vară îi dau curaj mașinii să arate tot ce poate, cele de iarnă sunt responsabile pentru siguranța în trafic în condițiile unui drum umed sau înzăpezit. Iar cele all-season reprezintă un compromis considerat de mulți favorabil din punct de vedere financiar și nu numai între temerarele anvelope de vară și mai rezervatele lor omoloage de iarnă.

Este vară, anotimpul vacanțelor și mașinile trebuie să fie în cea mai bună formă pentru a ne duce la destinațiile de concediu, mai mult sau mai puțin îndepărtate. În ce fel ne ajută anvelopele de vară? Există voci care spun că ele nu sunt un element atât de important, adus în atenție doar de necesitatea conform legii de a avea anvelope de iarnă și de vară. Deși, dacă ar fi să-i consultăm pe majoritatea șoferilor, anvelopele de vară ar fi în topul preferințelor. Oare de ce?

Calități anvelope

În primul rând, anvelopele de vară au calități care scot în evidență mașina în sine, performanțele ei și o ajută să funcționeze la parametrii cei mai înalți. Știați că anvelopele de vară au un strat mai subțire de cauciuc pe trenul de rulare al roților? La prima vedere, anvelopele de vară nu au atâtea straturi de cauciuc precum anvelopele de iarnă, dar acest lucru se datorează faptului că producătorii de anvelope vor ca acestea să aibă un contact cât mai mare cu șoseaua, ca șoferii să se simtă mai conectați la drum și să-și controleze autovehiculul cât mai bine. Acest lucru devine cu atât mai important cu cât mașina este una costisitoare și cu calități tehnice impresionante. Șoferii nu se pot bucura din plin de mașinile lor dacă acestea nu își pot demonstra calitățile. Despre asta este vorba atunci când șoferii caută un set de anvelope de vară potrivit: le vor pe cele care le vor pune în valoare mașina, o vor face să strălucească și să-și demonstreze calitățile atunci când vremea o permite.

Asta nu înseamnă că anvelopele de vară sunt mai puțin trainice decât cele de iarnă. Noile anvelope de vară Nokian, spre exemplu, au în componența flancurilor aramidă, un material rezistent folosit ca armătură pentru anvelope. Sau, spre exemplu, canelurile șlefuite facilitează evacuarea mai rapidă a apei din acestea pe drumurile ude. Nu în cele din urmă, nou indicator de siguranță în trafic, care constă într-un număr înscris pe arcul central dispare în sensul în care se șterge de pe anvelopa care s-a uzat, dând o indicație foarte clară a gradului de uzură al acesteia.

CE ANVELOPE CAUTI?

Anvelopele Continental

Anvelopele Continental, câștigătoare a mai multor teste efectuate în 2017 pun accent pe o distanță de frânare cât mai mică, atât pe carosabilul ud cât și pe cel uscat datorită trenului de rulare asimetric, care asigură maximum de aderență chiar și pe drumurile ude. De asemenea, carcasa modernă sporește gradul de confort la condus, un lucru important atunci când șoferii petrec multe ore la volan. Mediul înconjurător beneficiază de pe urma alegerii acestor anvelope, deoarece ele sunt făcute dintr-un tip special, nou de cauciuc, care diminuează rezistența în timpul rulării, asigurând un consum mai redus de combustibil și poluând mai puțin cu dioxid de carbon.

S-a produs o specializare mare a diferitelor tipuri de anvelope, fiind greu dacă nu imposibil să vorbim despre cea mai bună anvelopă overall. Spre exemplu, în 2017, un produs al companiei Michelin numit Pilot Sport 4 a fost cotată ca fiind cea mai bună alternativă pentru mașinile sport, ai căror șoferi doresc să-și testeze mașinile în condiții maxime de confort și siguranță. Fără îndoială, este un lucru benefic pentru Michelin, dar nu o garanție a unui loc de frunte și pentru anul viitor. Aceasta este frumusețea jocului: dinamica pieței anvelopelor este atât de mare și bătălia pentru a fi cel mai bun atât de acerbă încât companiile nu-și permit să înceteze a fi inovative și a investi în cercetare pentru îmbunătățirea constantă a produselor lor. Dacă ar fi să comparăm dinamica acestei piețe, am putea să facem o comparație cu piața telefoniei mobile, unde clienții, deși au și actualmente telefoane mobile performante vor în permanență ceva mai nou și mai bun.

Etichetarea anvelopelor

Începând din anul 2012 a fost introdusă etichetarea anvelopelor, o cerință a Uniunii Europene, care include anvelopele în anumite categorii în funcție de anumiți factori: siguranță, consumul de carburat și nivelul de zgomot. Anvelopele sunt în primul rând categorisite în funcție de siguranța pe care o oferă în trafic și în condițiile unui carosabil ud și dificil. Acesta este probabil cel mai important criteriu, dar cu siguranță nu unicul. Este important ca anvelopele să fie prietenoase cu mediul, întrucât rezistența la rulare este cea care poate scădea consumul de carburant și să reducă emisiile de dioxid de carbon. În afară de asta, anvelopele pot fi făcute din materiale eco-friendly, care să facă diferența în lupta cu poluarea. Nu în cele din urmă, este important care este nivelul de zgomot al anvelopei, deoarece o mașină mai silențioasă este un mare plus în traficul nebun al zilelor noastre. Toate acestea au ajuns să conteze atât pentru umanitate și participanții la trafic cât și pentru producători și fiecare utilizator care ține cont de lucrurile acestea protejează mediul și se protejează pe sine în viața de zi cu zi. Este un partenerial benefic pentru ambele părți.

Etichetarea anvelopelor este o măsură bună întrucât vine în ajutorul participantului la trafic și nu numai. În primul rând, o parte din cumpărăturile de anvelope sunt făcute online. Etichetele facilitează alegerea făcută de șoferi, care nu se pot orienta prin observarea la fața locului. În al doilea rând, nu toți șoferii sunt foarte pricepuți în a face cele mai bune alegeri de anvelope. Etichetele îi vor ajuta să se orienteze, deoarece conțin informații precise și utile. Șoferii vor înțelege de ce o anvelopă costă eventual mai mult și care sunt beneficiile. În al treilea rând, luând în considerare vremea din fiecare țară, șoferii vor putea alege anvelopele care se potrivesc cel mai bine climei respective. Dacă plouă des, șoferii vor avea în vedere niște anvelope care să evite pe cât posibil acvaplanarea, dacă este cald, vor dori materiale rezistente, care să nu se modifice la expunerea prelungită la temperaturi mari.

Schimbări benefice

Regulamentul UE nr. 1222/2009 a produs, într-adevăr, o schimbare benefică în vânzarea de anvelope. În primul rând s-a făcut încadrarea în clase de performanță, utilizatorii fiind în permanență instruiți cum să facă diferența între diferitele tipuri de anvelope. Aproape fiecare producător de anvelope are pe site-ul său oficial materiale de popularizare a etichetării și a claselor de performanță în care au fost încadrate acestea. Spre exemplu, în termenii consumului de combustibil, anvelopele au fost etichetate pe o scară de la A la D, A fiind anvelopele cele mai prietenoase cu mediul. În termeni de aderență pe carosabilul umed, există mai multe tipuri de pneuri, (C1, C2, C3) și este posibil ca una dintre anvelope să fie adaptată pentru mai multe tipuri de vehicule. Clasificarea în funcție de nivelul de zgomot se face cu ajutorul unor ondulări care apar pe etichetă – una reprezentând cel mai scăzut nivel de zgomot iar trei reprezentând cel mai ridicat nivel.

Toți producătorii de anvelope sunt obligați să aplice pe anvelopă o etichetă care are același design pentru întreaga Uniune Europeană. Formatul etichetei este, de asemenea unul explicit, desenul reprezentând cele trei clase și oferind indicații clare asupra modelului reprezentat de anvelopa respectivă. Ea va avea trei desene corespunzând celor trei caracteristici luate în considerare pentru a evita orice ambiguitate. Existența unui cadru legal în această privință îi va responsabiliza pe producători, care se vor asigura că produsul oferit se ridică la standardele de pe etichetă, iar clienții vor face un pas înainte către responsabilizare. Vom avea clienți care vor ști ce cumpără și vor avea pretenții în acest sens, sesizând orice neconformitate cu standardul. Etichetarea este un pas înainte către o lume mai curată și mai civilizată.

În concluzie, producătorii de anvelope dar și cei care le comercializează își doresc clienți cât mai bine informați, pentru care problemele să nu se tranșeze în termeni de ”cel mai bun” și ”cel mai rău”, ci care să știe ceea ce își doresc și să fie conștienți de faptul că deținerea unui autovehicul comportă responsabilități dar avantajele sunt mai mari decât acestea iar o mașină bine întreținută va fi un partener de nădejde în viața de zi cu zi și în concedii. ”You get what you give” este o cunoscută formulă englezească ce conține in nuce un mare adevăr.

Ai nelamuriri? 0730.240.166 suna-ne acum!

iTyres iti sta la dispozitie – anvelope din stoc si la comanda.

CE ANVELOPE CAUTI?

Explore Smarty