Liniștește-te, nu ești nici primul nici ultimul care a pățit asta. Graba, oboseala, combinate cu un strop de neatenție, ne fac uneori să comitem greșeli. În articolul de astăzi vom discuta despre ce trebuie să faci în cazul în care ți-ai alimentat autoturismul cu benzina în loc de motorina sau viceversa.
Unul dintre elementele cheie în soluționarea acestui tip de problemă este viteza de reacție. Nu sunt multe motive de îngrijorare, dacă să zicem că ți-ai dat seama chiar în timp ce îți alimentezi autoturismul. Lucrurile devin mai complicate în cazul în care ai parcurs un număr de kilometri cu un alt tip de combustibil în rezervor.
Cum funcționează motorul diesel?
Motorul diesel este un motor cu ardere internă în care combustibilul se aprinde datorită temperaturii ridicate create de comprimarea aerului necesar arderii, și nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, așa cum ar fi bujia în cazul motorului cu aprindere prin scânteie.
Cu alte cuvinte, motoarele diesel nu au bujii, fapt pentru care aprinderea se realizează datorită proprietățile pe care la deține motorina.
Ce fac dacă am pus benzina în loc de motorina?
Recomandarea noastră este destul de simplă. Dacă ți-ai dat seama la timp de greșeala comisă, nu porni motorul mașinii, în acest fel nu vei permite combustibilului să pătrundă în sistem. Cheama pe cineva să te remorcheze și du-te cu mașina la cel mai apropiat service auto. Tot ce trebuie să îți facă aici este să îți golească conținutul rezervorului.
Dacă ai aprins motorul și ai apucat să mergi cu mașina, trebuie curățat tot sistemul de alimentare cu combustibil, iar mai apoi să folosești aditivi pentru curățarea și lubrifierea injectoarelor. Veți întâlni persoane care vă vor spune faptul că o concentrație de sub 10% benzina nu afectează cu nimic motoarele diesel. Acest lucru este valabil în cazul motoarelor vechi sau a motoarelor mari, cum ar fi cele de camion, în schimb motoarelor obișnuite le scade nivelul de performanță și fiabilitatea.
Cum funcționează motorul cu aprindere prin scânteie?
Termenul de motor cu aprindere prin scâteneie se referă de obicei la motoarele cu ardere internă, în special motoarele pe benzina. La motorul cu aprindere prin scânteie inițierea procesului de ardere a amestecului aer-combustibil se face în interiorul camerei de ardere cu o scânteie de la o bujie. Termenul contrastează cu motoarele diesel cu aprindere prin compresie, unde căldura generată de compresie este suficientă pentru a iniția procesul de ardere.
Ce fac dacă am pus motorina în loc de benzina?
Procedura este identică și în cazul în care ați turnat motorina în loc de benzina. În cazul în care cantitatea de motorina turnată este mare, atunci motorul nu va funcționa deloc. Dacă inversăm roluril, cu alte cuvinte daca numărul de litrii de motorină îi depășește pe cei de benzină atunci motorul va avea un randament scăzut, va scoate mult fum, cilindrii nu vor funcţiona în ritmul potrivit, motorul va scoate sunete, injectoarele şi pompa vor fi afectate de motorina. Autoturismul se va comporta de parcă utilizaţi benzina cu cifra octanică joasă.